18 Aralık 2010 Cumartesi

Luca Kullanıcı Oluşturma

Luca Kullanıcı Oluşturma

Kullanıcı nasıl kaydedilecek? Yönetici modülünde Kullanıcı İşlemleri - Kullanıcı Girişinde bilgiler girilerek Kaydet butonuna basılır. ALT kısımdaki Yetki Tablosu menüsünden firma ve döneme modül ve menü bazında işlem yetkisi verilerek Güncelle butonuna basılır. Kullanıcının Normal, Yetkili, Kısıtlı olması neyi ifade ediyor?
Yetkili kullanıcı, Yöneticinin yapabildiği tüm işlemleri yapmaya yetkilidir. Normal kullanıcı kayıt girebilir, girilen kayıtları değiştirebilir, rapor alabilir. Kısıtlı kullanıcı yalnızca girilen kayıtları görebilir ve rapor alabilir.
Kullanıcı sisteme hangi müşteri adı ve parola ile girecek?
Kullanıcıya, kullanıcı girişinde verilen kullanıcı adı ve parolası verilecek.

Kullanıcı, Yetkili (yönetici) şifresini ve adını kullanmayacak.
Kullanıcıya farklı firmalarda nasıl yetki verilir?
Kullanıcı Listesinde ilgili kullanıcıya bir kez basılır ve alt tarafta yer alan Yetki Tablosu butonuna basılır.

Kırmızı renkte yer alan firma dönemleri yetkili olduğu firmaları göstermektedir. Mavi renkte yer alan firma dönemleri ise yetkili olmadığı firmaları göstermektedir. Mavi renkteki dönemlere basıp modüller ve menüler işaretlenir ve Güncelle butonuna basılır.
Kullanıcının Çalışma Gün ve Saatleri Nasıl Kısıtlanır?
Kullanıcı Listesinde ilgili kullanıcıya bir kez basılır ve alt tarafta yer alan Çalışma Saatlerini Düzenle butonuna basılır. Açılan sayfada mavi renkli alanlar yetkili olduğu gün ve saatleri göstermektedir. Mavi alanlara tek tek basarak veya ilgili gün veya saatlerin olduğu başlıklara basarak da yetkileri kısıtlanabilir.
Kullanıcı, şifresi ile girdiğinde modüller gelmiyorsa ne yapılmalıdır?
Müşteri kutusunda eğer müşterinin ismi görünmüyorsa, müşteriye dönem açılmamıştır. Yönetici modülünden veya Müşteri modülünden sözkonusu müşteriye dönem açılması gerekmektedir.

Yetki tablosu oluşturulmadıysa kullanıcı listesinden kullanıcıya çift tıklanır, ekranın alt kısmında Yetki Tablosu butonuna basılıp hangi şirket ve dönemde işlem yapılması isteniyorsa o şirket, dönem ve modüller seçilerek Güncelle butonuna basılması gerekmektedir.
Kullanıcının Pasif olması neyi ifade ediyor?
Kullanıcı durumu Pasif hale getirildikten sonra kullanıcının parolası ile sisteme girmesi engellenmiş olur.
Kullanıcı silinebilir mi?
Kayıtlı kullanıcılar sistemden silinemez. Kullanıcı listesinde pasif hale getirilebilir, ad veya şifresi, yetkileri silinerek güncellenebilir.
Kullanıcı, şifresini değiştirmek istediğinde “Girilen Bilgiler Hatalıdır” mesajı veriyorsa ne yapılmalıdır?
Kullanıcıya verilen ad ve parolanın karakterleri gözden geçirilir. Verilen ad ve parolada Türkçe karakter yazılmamasına dikkat edilir. Tekrar giriş işlemi denenir hala girilemiyorsa, yönetici şifresi ile tekrar girilerek Kullanıcı İşlemleri - Kullanıcı Listesinden o kullanıcı seçilerek detayına girilir. Yeniden kullanıcı adı veya parolası belirlenir ve Kaydet butonuna basılır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder